Monday, June 17, 2013

魏家祥:不入阁也可在国会扮演角色

 

马华在第十三届全国大选惨败后,宣布集体不入阁。马华阿亚依淡国会议员兼马青总团长魏­家祥今天表示,马华就算不入阁,仅仅担任国会后座议员,也仍可扮演角色。

6 comments:

stefan said...

Hi, Dr.currently my cousin n some of his friend are getting 4.0 and band 4 in muet. However, they fail to get what the course they get.we need your help.

stefan said...

if possible can you email me ur contact number then i can call you for futher discussion in stefen_mooi@hotmail.com /stefenmooi@gmail.com

Unknown said...

坚守不入阁诺言至少维持尊严,或者不入阁,可更自由的评论国阵政府的各种弊端。

soon said...

Semua Ahli-ahli MCA Malaysia yang dihormati,

Segelintir pemimpin MCA seperti YIP KUM FOOK (lawyer, MCA Gombak) dan Yip Jiun Hann(pemuda MCA Gombak) perangainya sendiri pun tidak bermoral dan nama pun sangat busuk di Selangor. Khas nya di Kepong, Selayang, Rawang dan lain tempat, seperti makan wang SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, merosakkan keluarga orang lain……..perangai sebegitu jahat.

Mereka cuba suruh kita menyokong Donald lim Siang Chai, sekira kumpulan ini bermenang dalam parti MCA, saya yakin parti MCA akan tenggelam selama-lama di Malaysia

Jangan kena jerat, sokong lah Saudara Dr Wee Ka Siong

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

soon said...

所有马来西亚马华公会的会 员,
我们叶金福律师马华公会鹅麦主席及叶君汉马华马青党主席鹅麦呼吁所有马华党成员在十二月的选举支持Donald Lim Siang Chai,因为他是老党员,有道德,经验丰富。

不要支持Dr Wee Ka Siong,因为他年轻,经验不足,甚至道德有问题
Kepada seluruh Ahli-ahli MCA Malaysia,
Kami Yip Kum fook lawyer Ketua MCA Gombak dan Yip Jiun Hann MCA pemuda MCA Gombak menyeru semua Ahli-ahli MCA pada pilihan MCA Disember ini sokong lah Saudara Donald Lim Siang Chai bertanding Naib Pengurusi MCA kerana beliau Ahli lama, bermoral dan berpengalaman.

Jangan pecah tiket kepada Saudara Dr Wee Ka Siong, kerana beliau muda, kurang pengalaman dan moral pun ada masalah

MCA GOMBAK

lee said...

Denda RM40,000 palsukan tandatangan [METROTV] YIP KUM FOOK(LAWYER CHEATING PEOPLE)
Kuala Lumpur: Seorang jurutera syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas mengaku bersalah terhadap pertuduhan memalsukan tandatangan.
Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda.
Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu satu buku 'Structure Design Calculation' bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan struktur dan pelan struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Majlis Perbandaran Selayang daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook(penipu) iaitu pemilik tanah yang mana mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu antara 2 Ogos sehingga 12 Ogos 2014 di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, di sini.
Dia dituduh mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun dan denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.
Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal supaya memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat.
"Kesalahan ini adalah serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani," katanya.
Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu supaya hanya hukuman denda dikenakan dan tidak dipenjara kerana mempunyai banyak tanggungan selain isteri seorang surirumah.
"Saya tiada niat memperdayakan pihak Majlis Perbandaran Selayang dan hanya mencari pendapatan buat keluarga.
"Ini kesalahan pertama saya dan saya menyesal serta insaf atas kesalahan dilakukan," katanya.
Mengikut fakta kes, pada 2013, Datuk Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja, Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak.
Bagaimanapun, penyediaan dokumen itu adalah tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.
Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.
Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip Kum Fook(penipu) atas pembayaran kerja dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu.
Hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan dokumen 'Structure Design Calculation' adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng.